Categories Egyéb

Séta Kadiköyben

Ma Kadiköybe látogatunk, melynek híres művésznegyede Moda, ahol a Bir Aşk İki Hayat (Egy szerelem, két élet) című film játszódik. Illetve itt található a Haydarpaşa vasútállomás is, ami pedig a Fatmagül’ün Suçu Ne? (Fatmagül) című sorozatban tűnik fel.

Ha Kadiköybe szeretnénk eljutni, pattanjunk fel egy kompra – hasonlóan az isztambuliakhoz! Kadiköy egy olyan központ, ahol különféle nemzetiségű emberek élnek. Láthatunk itt ortodox és keresztény templomokat, mecseteket és zsinagógákat egymás mellett.

Kadiköy törökül azt jelenti, hogy „a bíró faluja”. Kadiköy egykor külön település volt. Története i. e. 635-ig nyúlik vissza.

Kadiköy bevásárlóutcái és sűrűn lakott városrésze miatt különösen kedvelt célpont. Itt szabadnak érzi magát az ember és ezt az érzést a Márvány-tenger mindenhonnan látható képe még tovább erősíti. A kikötő menti utcákat járva lehet igazán jól elvegyülni a helyiek között és hamar fel tudjuk velük venni a ritmust. Legjobb, ha este látogatunk el ide, mert akkor igazán varázslatos a környék.

Kadiköyt előzetes tervezés vagy térkép nélkül érdemes felfedezni. A sós és édes illatok egyből felkeltik a figyelmünket, így máris a piacok utcáján találjuk magunkat! Itt érdemes érett gyümölcsöket és zöldségeket, friss sajtot, finom olajbogyót vagy esetleg helyi péksüteményt vásárolni. Az utca egyik részén halárusok, míg egy másik szegletében élelmiszerboltok sorakoznak. Mindegyiket érdemes megnézni, még akkor is, ha nem akarunk semmit vásárolni. Vannak olyan boltok, ahol fekete szappant, mindenféle illatos növényt és olajat árulnak. Ezen a piacon is lehet ruhaneműt vásárolni, de tudni kell azt is, hogy sok a hamisítvány.

A piac egyik szomszédos utcájában hal- és mezzeéttermek vannak, amelyekben kényelmesen vacsorázhatunk, de azt tudni kell, hogy az árak kissé magasak, viszont a helyiek is ide járnak enni. Egy kicsit tovább sétálva a kadiköyi fiatalok törzshelyei következnek. Vannak itt tetoválóüzletek és különféle bárok is.

Kadiköyt a Márvány-tenger veszi körül, így jó sok lehetőség van arra, hogy tengerparti sétát tegyünk.

A Haydarpasa pályaudvar és a móló Kadiköy egyik népszerű nevezetessége. A kompokkal Kadiköybe látogatók először ezt az épületet pillantják meg. A Haydarpasa pályaudvart a németek először 1908-ban építették a Berlin-Bagdad vasúti projekt monumentális épületeként. A Haydarpasa mólóhoz komppal utazni szintén nagyon izgalmas. Útközben több száz kárókatonát és gémet láthatunk, és még sirályokat is etethetünk.

Moda, a művésznegyed

Moda Kadiköy egyik kerülete. Könnyen eljuthatunk oda a rakpartról indulva a tengerpart mentén, de a bevásárlóutcán végigsétálva is odajutunk.  Aki nem szeretne gyalogolni, az ugorjon fel az egyik híres piros villamosra, amely Kadiköy és Moda között közlekedik.

Moda lakóövezet: a fügefák illata és a keskeny utcasarkokon található kávézók teraszai mindenkit elvarázsolnak. Számos művész és török ​​híresség él ezen a területen. Itt található Barış Manço háza, aki az egyik legnagyobb török ​​énekes volt. Az anatóliai rock kiemelkedő alakjának háza ma múzeumként működik. Hihetetlen színpadi ruhákat és személyes tárgyakat állítanak ki ott.

Ha igazán friss levegőre vágyunk, látogassunk el a tengerrel szemben található Bomonti kertbe. Innen még inkább látszanak Isztambul európai oldalának gyöngyszemei, amelyek szinte délibábként jelennek meg szemünk előtt.

A teljes cikk a Türkinfo oldalán olvasható el.